Gisteren zijn we met een hele groep duikers naar het Haarlemmermeerse bos afgereisd om daar de bodem van de Haarlemmermeerse Bosplas te verkennen. Een duikstek die normaal gesproken bekend staat om zijn goede zicht, veel leven en de al-dan-niet mythe over de 1,5 meter lange meerval die zich zou hebben gehuisvest in het meer. Echter zat er helaas nog een hoop alg in het water, wat het zicht enorm verslechterde.

Voor mij persoonlijk was de duik niet veel meer dan een goede oefening met navigeren in pikdonker water. Maar SDVA zou de SDVA niet zijn als er niet toch nog wat leuke dingen gespot waren! Zo hebben mensen een Paling gezien en rivierkreeftjes. Ook is het een dapper, goedzoekend buddypaar gelukt om het wrak de Sale te vinden!

Tot slot zijn er nog wat prachtige schatten uit het water mee naar het oppervlakte genomen (disclaimer! Neem nooit iets anders mee dan afval uit het water!) We hebben een paar vissen gered van gezonken imitatie-aas en een bierflesje opgedoken (een van de weinige vormen die wij met slecht zicht nog kunnen herkennen natuurlijk). Maar de allermooiste buit vind ik persoonlijk de gele frisbee die na vermoedelijk enige tijd in het water vol met kleine schelpjes zat.

Het was ook nog eens prachtig weer en dus toch nog een erg gezellige, geslaagde duikdag! Hoewel ik zelf graag nog een keer terug wil om die meerval te spotten.